Коли вам здасться, що ціль недосяжна, не змінюйте мету – змінюйте свій план дій
Конфуцій
Нормативно-правові акти
Постанова НКРЕКП від 14.03.2018 № 308 «Про затвердження Правил ринку «на добу наперед» та внутрішньодобового ринку»
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0308874-18
Про особливості доступу до інформації у сферах постачання електричної енергії, […] Верховна Рада України; Закон від 10.12.2015 № 887-VIII
https://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/887-19
Постанова НКРЕКП від 14.03.2018 № 310 «Про затвердження Кодексу системи розподілу»
https://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/v0310874-18
Про ринок електричної енергії Верховна Рада України; Закон від 13.04.2017 № 2019-VIII
https://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2019-19
Правила роздрібного ринку електричної енергії
https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/v0312874-18
Постанова НРКЕКП від 27.12.2017 № 1469 Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу
https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/v1469874-17
Про ліцензування видів господарської діяльності Верховна Рада України; Закон від 02.03.2015 № 222-VIII
https://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/222-19
Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг Верховна Рада України; Закон від 22.09.2016 № 1540-VIII
https://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1540-19
Постанова НКРЕКП від 14.03.2018 № 311 «Про затвердженння Кодексу комерційного обліку електричної енергії»
https://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/v0311874-18
Постанова НКРЕКП від 14.03.2018 № 309 «Про затвердження Кодексу системи передачі»
https://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/v0309874-18
Порядок розгляду звернень споживачів
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v1333874-19
Про затвердження Правил ринку
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0307874-18
Законом України «Про звернення громадян» визначаються загальні засади реалізації права громадян на звернення, яким передбачається право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об’єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, до засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов’язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їхньої статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення. Відповідно до Закону під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги. Звернення може бути усним (викладеним громадянином і записаним посадовою особою на особистому прийомі) чи письмовим, надісланим поштою або переданим громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства. Звернення може бути подано як окремою особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне). Окрім того, Закон встановлює наступні вимоги до звернення:
Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку. Законом визначено, що органи державної влади, місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об’єднання громадян, посадові особи розглядають звернення громадян без стягнення за це плати.
Крім того, Законом забороняється відмова в прийнятті та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина. У випадку, якщо громадянин не отримав відповідь на своє звернення, він відповідно до статті 55 Конституції України має право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
Всі спори та суперечки, що виникають з питань тлумачення і застосування Договору поставки електричної енергії або в зв’язку з ним, якості постачання електричної енергії або загрози електробезпеки, а також інші суперечки, які можуть виникнути при взаємодії між постачальником і споживачем, вирішуються шляхом переговорів у прозорий, справедливий і швидкий спосіб. Постачальник зобов’язаний розглянути усі скарги, отримані від споживачів, і протягом одного місяця повідомити про результати їх розгляду. У випадку недосягнення згоди шляхом переговорів, споживач має право звернутися із заявою про вирішення спору до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі –Регулятор, НКРЕКП) у відповідності до статті 21 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» та/або передати спір на розгляд до суду у відповідності до чинного законодавства України.
Функції та повноваження Регулятора.
1. Регулятор забезпечує захист прав та законних інтересів споживачів товарів (послуг), які виробляються (надаються) суб’єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, розгляд звернень таких споживачів та врегулювання спорів, надання роз’яснень з питань застосування нормативно-правових актів Регулятора; Розгляд скарг та врегулювання спорів1. Регулятор розглядає скарги споживачів щодо порушення їхніх прав та інтересів суб’єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, а також вирішує спори, що виникають між суб’єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, з питань:
2. Регулятор розглядає скарги споживачів відповідно до Закону України «Про звернення громадян». Вирішення спорів, що виникають між суб’єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, здійснюється у порядку, затвердженому Регулятором.
3. Під час розгляду скарг, вирішення спорів Регулятор має право вимагати від суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, копії документів, пояснення та іншу інформацію, необхідні для встановлення фактичних обставин справи та врегулювання спорів.
4. До прийняття рішення по суті спірного питання Регулятор може проводити попередні слухання із залученням заінтересованих осіб та, за потреби, проводити позапланові перевірки. Порядок проведення попередніх слухань визначається Регулятором.
5. За результатами розгляду скарги, вирішення спорів Регулятор приймає рішення про:
Звертаємо увагу, що з метою спрощення доступу до інформації та підвищення рівня прозорості в енергетичному секторі України, та для сприяння швидкому і легкому зворотному зв’язку між споживачами та учасниками роздрібного ринку, НКРЕКП запустила мобільний додаток «Енергетика Онлайн», в якому споживач може оперативно надіслати скаргу до відповідної компанії. Усі звернення, скарги, претензії, які надходять на офіційну електронну адресу постачальника електричної енергії з мобільного додатку «Енергетика Онлайн», будуть зареєстровані та розглянуті у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, як це передбачено вимогами чинного законодавства України. Використання мобільного додатку «Енергетика Онлайн» -це ще один зі способів подання звернення, скарги, претензії споживачем. Для встановлення додатку на своєму смартфоні завантажте з GooglePlay додаток EnergyOnline.
Особа, відповідальна за врегулювання спорів: Директор ТОВ "Центр муніципального розвитку" Яремчук Р.В.
Після обробки інформації за зверненнями наш фахівець зв’яжеться з Вами найближчим часом.